torsdag 19 juni 2008

Husritningar

För något år sedan började jag & Sander snacka hus och vi googlade efter en massa olika sorter men inget kändes rätt. Jag är van vid att bo i ett större hus och Sander är definitivt van vid att bo i ett stort hus så vi ville båda ha luftiga och rymliga rum att dela våra år i. Sedan, för typ ett halvår sedan, snubblade jag över ett Viktorianskt hus i USA som jag bara älskade (se bilden) och Sander instämde. Ska vi bygga ett hus så ska det vara inspirerat av det där, utan tvekan.

Så vi mailade bilder på huset till min farbror som är arkitekt och han började genast att skissa. Sander & jag hade också ganska bestämda åsikter om vilka slags rum vi ville ha och vi ville ha en massa sorter. Jag var också bestämt över att jag ville att huset skulle ha samma känsla som mitt barndomshem, ett hus min farbror såklart varit i, och han gjorde sitt allra bästa med sin skiss och såhär blev resultatet:


Det är några småändringar vi vill gå igenom men i det stora hela är vi hur nöjda som helst...men vem skulle inte vara det? Jag vet mer om de slutgiltiga ritningarna efter midsommar...då får vi även reda på om vi får bygga på marken vi vill bygga på så håll tummarna!

Cate

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar