måndag 15 juni 2009

Mitt Bröllop: I







Fotograf: Caba Media

Jag vaknade som ett skott!
Solen sken in genom det lilla sovrumsfönstret och jag trodde att jag försovit mig. Alexander låg bredvid mig och sov tungt. Jag kollade på klockan som visade tiden "05:10". Jag hade alltså inte försovit mig, tack och lov. Men då gick det dessvärre inte att somna om. Jag klev upp och gick och lade mig ungefär 5 gånger innan klockan slog 07:30. Efter det minns jag inte riktigt vad som hände, jag var nog i chocktillstånd tror jag, men 08:30 var jag och kära kusin Ida i alla fall på plats hos frisören.

Där var det uppdukat med jordgubbar, vindruvor, cider samt polly. Jag fick i mig några jordgubbar och lite te. Dricka med bubblor i var inte ens att tänka på. Min känslor var blandade. Glad, förväntasfull, nervös, stressad och ibland även helt blank. Nu är minnet svagt igen. Jag minns dock att jag och tärnorna åt lunch hos min mor och sedan åkte vi till hotellet. Jag checkar läget och vi kommer fram till att hotellet inte är i ordning för gästerna att checka in. Vi hade sista-minuten-fixat städhjälp då hotellet inte hade någon personal. Ett hjärta till Frida och Marie! Tack och lov fick alla varsitt rum tillslut och jag tror även att det blev några rum över?? :)

Pga några missförstånd kunde vi inte fota oss på den platsen vi hoppats på så vi fick tränga in oss i pappas hotellrum och där inne var de totalt kaos, men ack så mysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar