måndag 16 mars 2009

Yxeltorp - Torprenovering

Nu börjar det äntligen hända lite grejer på torpet!
Renoveringen är i full gång och jag känner att det finns hopp!
Det är sjukt tråkigt att inte ha något eget hem!


Normis målar taket i hallen! Snart kommer tapeten upp där med!
Det blir fint!


Just nu är hela vårt hem i vardagsrummet. Jo det är sant! Allt vi äger.
jag har iof lite grejer i min gamla lägenhet också, men de går in de med!


Såhär blev pyjamastapeten! Ska bli kul att möblera rummet ordentligt!


Murstocken har nu målats vit! Jag spenderade flertalet timmar åt att skrapa den ren från 5 lager tapet och 3 lager tidningar från 50-talet! Yummy!


Fortfarande ingen garderob. Vi ska såga ur ett hål i väggen och in med garderober.


Det är lite cirkusvarning på tapeten på gästtoaletten, men det blir nog också bra när man får inte lite inredning! Trappan målas nog sist.. inte säker på hur jag ska ha den dock. Funderar på någon typ av sisalmatta. Det återstår at se!


Tvättstugan börjar också bli klar. Taket är färdigmålat och fint! Vi har tagit fram de gamla plankorna och det passar huset bättre än en tråkig pappskiva!


Ute börjar rabatten blomma och det är nog dags att jag bjuder ut mamma så vi kan börja rensa lite!


Snön är nästan borta! Tror ni man kan ha elstolpen där som midsommarstång?


Här hade jag tänkt att anlägga ett trädgårdsland. Det är en fyrkantig mur som är helt överväxt med grejer! Det kan nog bli riktigt fint! Massa goda morötter och bär!

1 kommentar:

  1. Ok jag kommer som ett skott. Vad är det som växer i ditt så kallade trädgårdsland tror du? Mor

    SvaraRadera