söndag 16 november 2008

Förklarar läget!

I juni ska vi gifta oss!
Det är spikat!
Vi skulle egentligen ha börjat bygga på vårt drömhus redan i vår, då alla ritningar och så vidare är klara men av någon anledning kommer vi inte att kunna börja bygga på vårt drömhus förrän om 2-3 år. Därför ska vi istället flytta till ett mindre hus på ca. 140 kvm. Detta hus ligger bara 500 meter ifrån den platsen vi tänker bygga vårt senare hus på.
Det lilla huset vi ska flytta till om ca. 3 månader är i stort behov av renovering. Personen som bor där nu är en sjukpensionär som föder upp rottweiler och det är i stort sett krafsmärken lite här och där i huset. Främst på dörrar!

På ett sätt tycker jag att det är skönt att vi inte ska börja bygga på det stora huset direkt.
Jag ser det lite som ett test! Klarar jag av att bo på landet? Klarar jag av att ta hand om ett hus med tillhörande trädgård? Jag kanske får panik efter ett år och då var det ju bra att vi inte började bygga på ett mastodonthus!

Ja, jag säger som min mor - det är nog meningen!

1 kommentar:

  1. Jag gillar ju trädgårdar...du får hjälp om du behöver.... min är ju så liten. Dessutom skulle jag gärna bli pensionär snart så jag kunde fixa ännu mera. kram Mor

    SvaraRadera